Comenius L. Play

¿Quén está en línea?

Hay 73 invitados y ningún miembro en línea

A veces sentimos que lo que hacemos es tan solo una gota en el mar, pero el mar sería menos si le faltara una gota.

El pasado mes de marzo los alumnos de 1º a 4º E.S.O. de la Sección Bilíngüe y de Bachillerato de nuestro centro acudieron al Teatro Minerva de Badajoz a ver una obra de teatro en inglés titulada Dr Jekyll and Mr Hyde. Una de nuestras alumnas de 1º Bachillerato – Gema Freije – escribió la siguiente crítica de la obra que había presenciado:

“ La obra de teatro nos presenta a un abogado londinense, llamado Sr. Utterson, que investiga unos asesinatos así como la extraña relación entre su viejo amigo, el doctor Henry Jekyll, y el malvado Edward Hyde. Al final se descubre que ambos son la misma persona.

Lo que más nos gustó de la obra fue el hecho de que no era el tipo de representación en que pasas horas sentado en una silla sino que te mueves de un escenario a otro, de una escena a la siguiente. ¡Se podía conectar tan bien con los personajes que el espectador tenía la impresión de formar parte de la obra! Teníamos gran curiosidad por saber cómo terminaría la obra y, para ser sinceros, estábamos algo asustados. Nos encantó y esperamos ver otra obra similar muy pronto.”

Más abajo puede consultarse la crítica original en inglés escrita por Gema Freije así como otros comentarios -también en inglés- que han hecho otros alumnos.

La visita al Teatro Minerva de los alumnos de 1º ESO de la Sección Bilíngüe fue grabada por Canal Extremadura para la realización de un reportaje sobre el citado teatro para el programa En Escena. A continuación pueden ver el reportaje en que aparecen nuestros alumnos y profesores. Pueden también ver la foto que se tomó de la visita de los alumnos de 1º Bachillerato.

foto dr jekyll

Last March the English Department at IES Ciudad Jardín took students in the bilingual section and students in Bachillerato to Minerva Teatro (Badajoz) to see a play in English. One of our students -Gema Freije (1º Bachillerato)- wrote the following review:

“ We went to see a play called Dr Jekyll and Mr Hyde, which was about a London lawyer, named Mr Utterson, who investigates some murders and the strange relationship between his old friend, Dr Henry Jekyll, and the evil Edward Hyde. It turns out that they are both the same person.

What we liked the most was the fact that it wasn't the kind of play where you spend hour sitting on a chair, but one where you could move from one situation to another, from one scene to another. You could connect with the characters so well that it seemed you were part of the play! We were really intrigued about how the play would end and, to be honest, a bit scared! We really liked it and we hope to see another play like this very soon. ”

Other students also commented on the experience:

Víctor Martín (2º Bachillerato): “ I found this play really interesting and very well performed. It was really pleasant for me to watch it as if I were in the middle of the streets of London. Moreover, the special effects made it more real.”

Candela Amador (2º Bachillerato): “The play impressed me. It kept the spectators expectant all the time. A play I would definitely watch again.”

Almudena Flores (2º ESO): “I enjoyed it because it was another way of learning English. It was very interesting and amazing; each scene was different to catch our attention.”

Alejandro Torrado (2º ESO): “I liked it very much because the story is very scary and interesting. My favourite part was when Dr Jekyll came running to me. I was really scared.”

Kenneth Gabriel Andino (2º ESO): “It was fantastic. We were scared and excited. It was easy to understand, so we could follow the story and we enjoyed it. We had a great time.”

Clara Lancho (2º ESO): “I loved the play because it was exciting. It had some scary moments, some mystery and also funny moments. And we could listen to English while we were having fun.”

Sebastián Montes (1º ES0): “ I recommend other people to see the play because it is adapted to our level of English and also because the decoration of all the scenes is very realistic. For instance, in the laboratory there are a lot of skulls and flasks just like in a normal lab.”

Producción Solar Cjardin

Concurso Escolar